Trening EMS

Trening EMS

Trening EMS wykorzystuje stymulację elektryczną, która napina mięśnie za pomocą impulsów elektrycznych, aby osiągnąć silniejszy i bardziej intensywny skurcz. Elektrostymulatory wywierają dokładnie taki sam fizjologiczny wpływ na nerw ruchowy jak w przypadku normalnej aktywności fizycznej, takiej jak bieganie, fitness, aerobik i inne ćwiczenia. Ćwiczysz krócej niż jeden odcinek ulubionego serialu, a wciąż osiągasz niesamowite rezultaty, brzmi, jak marzenie, prawda? Właściwie może to być możliwe dzięki EMS. Ten styl ćwiczeń zyskuje popularność dzięki krótkim, ale skutecznym treningom.

Co to jest trening EMS?

Trening EMS został po raz pierwszy opracowany jako forma treningu rehabilitacyjnego, aby pomóc ludziom odzyskać siły po kontuzji. EMS polega na noszeniu kombinezonu przypominającego piankę ze wbudowanymi elektrodami stymulującymi określone mięśnie podczas ćwiczeń. W tym samym czasie, gdy elektrody „wstrząsają” Twoimi mięśniami, wykonujesz ruchy takie jak przysiady, wypady i uginanie bicepsów. Elektryczna stymulacja mięśni pozwala na większą stymulację niż wykonywanie ruchów samodzielnie. Dodanie urządzenia EMS powoduje wzrost pracy do 95% włókien w mięśniu. Dzięki temu możesz ćwiczyć przez 20 minut podczas sesji.  Dwie sesje w tygodniu odpowiadają sześciu godzinom normalnego ćwiczenia

Jak działa trening EMS? Wyjaśnienie elektrycznej stymulacji mięśni

Trening z wykorzystaniem elektrycznej stymulacji mięśni wykorzystuje układ nerwowy organizmu i aktywuje tkankę mięśniową za pomocą prądów elektrycznych. Te impulsy o niskiej lub średniej częstotliwości są całkowicie nieszkodliwe, gdy są prawidłowo stosowane. Celem jest doprowadzenie mięśnia do stanu całkowitego skurczu. Kluczową różnicą w stosunku do konwencjonalnych metod treningowych jest to, że stymulacja elektryczna pozwala na aktywację większej liczby włókien mięśniowych podczas treningu. Intensywność tego efektu można kontrolować poprzez regulację samego prądu elektrycznego oraz wykonywanych ćwiczeń. Trening EMS angażuje wszystkie duże grupy mięśniowe ciała i aktywuje jeszcze głębiej położone tkanki mięśniowe, które zazwyczaj są trudno dostępne tradycyjnymi metodami treningowymi, szczególnie dla początkujących. EMS jest bardzo skuteczny. 

Trening elektrostymulacja mięśni - jak często mogę ćwiczyć?

Zgodnie z aktualnymi opiniami ekspertów i najnowszymi normami bezpieczeństwa, w ciągu pierwszych ośmiu do dziesięciu tygodni szkolenia nie powinieneś przekraczać więcej niż jednej sesji w tygodniu. Po tym okresie adaptacyjnym zalecane jest zachowanie co najmniej czterech dni pomiędzy sesjami EMS. To da Ci odpowiedni czas na regenerację i dalsze przystosowanie się do impulsów oraz uchroni Cię przed przetrenowaniem. Przy określaniu treningów EMS powinieneś zwracać uwagę na swój aktualny poziom sprawności i ogólne samopoczucie. Rozsądnie jest również jasno powiedzieć sobie i swojemu trenerowi, czy chcesz, aby trening EMS był podstawowym treningiem, czy uzupełnieniem regularnej rutyny fitness.

Czy trening EMS jest bezpieczny?

Prądy elektryczne, na które jesteś narażony, są całkowicie nieszkodliwe. Mechanizm stojący za EMS jest taki sam jak w twoim ciele. Jedyna różnica polega na tym, że sygnał elektryczny, który powoduje skurcz mięśnia, jest podawany zewnętrznie. Istnieją jednak pewne przeciwwskazania, które należy wziąć pod uwagę. Można je podzielić na dwie kategorie, przeciwwskazania bezwzględne i względne. Jeśli którekolwiek z poniższych bezwzględnych przeciwwskazań dotyczy Ciebie, sesja EMS nie jest dozwolona.

  • Ostre choroby zapalne, zaburzenia, infekcje bakteryjne
  • Ostatnie operacje
  • Miażdżyca tętnic i inne zaburzenia krążenia
  • Stenty lub bypassy założone w ciągu ostatnich 6 miesięcy
  • Nieleczone nadciśnienie
  • Cukrzyca
  • Ciąża
  • Implanty elektryczne, rozruszniki serca
  • Arytmia serca
  • Guzy lub rak
  • Zaburzenia krwawienia (hemofilia)
  • Choroby neuronu ruchowego, zaburzenia neurologiczne (padaczka)
  • Przepuklina brzuszna lub pachwinowa
  • Ostry wpływ alkoholu, narkotyków lub innych środków odurzających

Jeśli którekolwiek z poniższych względnych przeciwwskazań dotyczy Ciebie, powinieneś udać się do lekarza w celu uzyskania zgody lekarskiej.

  • Ostry ból pleców
  • Nerwoból
  • Przepukliny krążka kręgosłupa
  • Implanty ortopedyczne
  • Choroby narządów, szczególnie choroby nerek
  • Choroby sercowo-naczyniowe
  • Ostra choroba lokomocyjna
  • Obrzęki
  • Otwarte urazy skóry, rany, egzemy lub oparzenia

Przed pierwszą sesją EMS trener usiądzie z Tobą i przejrzy Twoją historię medyczną, aby sprawdzić, czy występują jakiekolwiek przeciwwskazania. Ponieważ same w sobie są to bardzo intensywne warunki, ogólne zdroworozsądkowe podejście do ćwiczeń wystarczy, aby zapewnić bezpieczną sesję EMS.

Żyjemy w czasach, kiedy silne, wysportowane ciało, piękna sylwetka uważana jest za symbol sukcesu i dumy. Jednak wyrzeźbienie i utrzymanie pięknej sylwetki zajmuje dużo czasu, którego po prostu nie ma z powodu obowiązków, wysokich oczekiwań w pracy i społeczeństwie lub po prostu trudno nam go znaleźć. Na szczęście jest na to metoda, która deje 18 razy lepsze wyniki w zaledwie 20 minut tygodniowo, 

Maksimum w minimalnym czasie? To EMS!

To, co kiedyś było nieosiągalne lub osiągalne tylko przez lata intensywnego treningu, jest teraz całkowicie wykonalne dla prawie każdego. Oczekuj wyjątkowych rezultatów, szczególnie jeśli nie lubisz klasycznych treningów.

Zabiegi medycyny estetycznej Szczecin

Klinika Pięknego Ciała
ul. Welecka 10B, 72-006 Mierzyn
kontakt@pieknecialo.pl
518 417 009

FB IN

Polityka prywatności

© 2022 Piękne Ciało. Wszelkie prawa zastrzeżone.